به گزارش ميراث آريا(chtn)چهار روز پيش عامري، مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران ، اعلام کرده بود که به دليل عدم هماهنگي شهرداري تهران با وزارت نفت در يک طرفه کردن خيابان ولي‌عصر، دو جايگاه بزرگ بنزين پارک ساعي و ميرداماد با قابليت سوخت‌رساني به 6 هزار خودرو تعطيل شد.

اما تشکري‌هاشمي، رئيس سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران تاکيد کرد: براي ادامه فعاليت پمپ بنزين موجود در ابتداي ميرداماد غربي که تقاطع وليعصر دارد برنامه‌ريزي‌هايي شده است.

وي با بيان اين که ورودي اين پمپ بنزين در گذشته از داخل ميرداماد غربي و خروجي آن از داخل خيابان وليعصر به سمت جنوب بود افزود: با توجه به يک طرفه شدن خيابان وليعصر به مديريت اين جايگاه سوخت پيشنهاد داده شد تا علاوه بر آن که ورودي اين جايگاه داخل ميرداماد غربي است، خروجي آن هم از داخل ميرداماد غربي در نظر گرفته شود تا خودرو با مانور دادن در داخل پمپ بنزين به سمت ميرداماد غربي آمده و از همان‌جا خارج شود که اين کار کاملا عملي است.

تشکري‌هاشمي يادآور شد: به اين ترتيب خودروها مي‌توانند براي سوخت‌گيري از ميرداماد غربي داخل و خارج شوند.

رئيس سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران تصريح کرد: اين طرح پيشنهادي در روز اول يک طرفه شدن خيابان وليعصر اجرا شد اما براي ما جاي تعجب دارد که چرا اين جايگاه سوخت‌رساني در روز پنجشنبه تعطيل بود.

به گفته وي آماده انجام هرگونه همکاري هستيم تا با احداث پل‌هايي در امتداد خيابان ميرداماد غربي اين خودروها امکان ورود و خروج به محدود و استفاده از ظرفيت پمپ بنزين برايشان مهيا باشد.

رئيس سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در ارتباط با پمپ بنزين موجود در ضلع غربي خيابان وليعصر، مقابل پارک ساعي تصريح کرد: اين پمپ بنزين در داخل خط ويژه قرار گرفته و براي اينکه شهروندان بتوانند از اين پمپ بنزين استفاده کنند خط ويژه را در دو بخش ورودي و خروج پمپ بنزين باز گذاشته‌ايم تا خودروهايي که با حرکت از جنوب به شمال، وارد پمپ بنزين مي‌شوند بعد از سوخت‌گيري مجدد به سمت شمال خيابان وليعصر حرکت کنند.

به گفته تشکري‌هاشمي مشابه چنين وضعيتي را در پمپ بنزين خيابان مولوي- وليعصر را داشته‌ايم و امکان عبور از خط ويژه و استفاده از پمپ بنزين در اين محدوده وجود دارد.

وي همچنين در رابطه با اضهارات عامري، مديرعامل شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران مبني بر آن که شهرداري زميني براي ساخت جايگاه‌ها در اختيار وزارت نفت قرار نمي‌دهد و حتي در پي يک طرفه کردن خيابان وليعصر دو جايگاه سوخت را غيرفعال کرده خاطرنشان کرد: شهرداري تهران تاکنون قطعات زيادي از زمين‌هاي شهر تهران را در اختيار جايگاه‌هاي CNG قرار داده هرچند که قانونا هيچ وظيفه‌اي در اين ارتباط نداشته است.

رئيس سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران افزود: در قانون ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت تاکيد شده که چنانچه زميني براي احداث جايگاه سوخت، نياز به تغيير کاربري دارد شهرداري در اين ارتباط اقدام کند.

تشکري‌هاشمي ادامه داد: شهرداري در بسياري از موارد زمين‌هايي را جهت احداث جايگاه‌هاي سوخت در اختيار وزارت نفت قرار داده اما هنوز جايگاهي در آن محدوده احداث نشده است.

رئيس سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با بيان اين که شهرداري مالک زمين‌هاي شهر نيست تصريح کرد: شهرداري حتي اگر براي انجام دادن کارهاي عمراني به يک پلاک نياز داشته باشد بايد زمين را از شهروندان خريداري کند.
وي با اشاره به اظهارات اين مقام مسئول در شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: احتمالا ايشان اطلاعات کاملي از همکاري‌هاي فيمابين ندارند چراکه مطابق با تاکيد قانون گذار، شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي وزارت نفت بايد زمين‌هاي مناسبي را از شهرداري خريداري کند و شهرداري هم در صورت لزوم بايد نسبت به تغيير کاربري اقدام کند. /100

انتهای پیام/

کد خبر 138805319